دراپ‌باکس اپ/وبسایتی است که خدمان میزبانی ارائه می‌کند. طوری که فضایی رایگان روی اینترنت در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد. چندین سال است که این فضا برای اشتراک فایل برای نگه‌داتشن برخی فایل‌ها و همین‌طور اشتراکشان با دوستانم استفاده می‌کنم. تا امروز هر بار  جداگانه سعی کرده بود برای دوستانم توضیح دهم که دراپ باکس چیست و به چه کار می‌آید. تصمیم گرفتم کار خودم را ساده کنم و متنی بنویسم تا اگر لازم شد دراپ باکس را به کسی بشناسانم ابتدا این متن را برایش بفرستم.

برای استفاده از دراپ‌باکس باید عضو وبسایت آن شوید و یا اپ آن را از جاهایی مثل گوگل و یا کافه بازار دریافت کنید. بهترین جا برای دریافت مناسبترین نسخه دراپ باکس برای لپتاپ یا موبایلتان وبسایت دراپ باکس است. وقتی نسخه دسکتاپ دراپ باکس را روی لپ تاپتان نصب کنید فولدری با نشانه‌ی دراپ باکس روی وسیله‌تان ایجاد می‌شود که کپی و پیست کردن فایلها در این فولدر حکم ِآپلود کردنشان در وبسایت را دارد.

از مزایای دراپ‌باکس همین است که می‌توانید این برنامه را روی چند وسیله مثلا لپ‌تاپ، موبایل و تبلت خود نصب کنید و به صورت هم‌زمان با حساب کاربری دراپ باکستان وارد هر سه شوید. مثالی می‌زنم. فرض کنید شما یک فایل ورد را از روی لپ تاپ تان در فولدر دراپ باکس خودتان کپی کنید ( یا از طریق وبسایت فایلی را انتخاب و آپلود کنید). هر تغییری که روی فایل وردتان از طریق لپ تاپ یا تبلت یا موبایلتان - ایجاد و ذخیره کنید به صورت هم‌زمان روی موبایل و تبلتتان هم ذخیره می‌شود و ادامه کارتان را می‌توانید از روی دو وسیله دیگرتان پی بگیرید.

ممکن است شما بخواهید یک فولدر یا فایل مشترک با یکی از دوستانتان ایجاد کنید. به سادگی می‌توانید از طریق ایمیل برای دوستاتان دعوتنامه بفرستید. اگر او  دعوت شما را بپذیرد شما دو نفر (یا چند نفر) بین خودتان فولدری دارید که هر کدام از شما هر چه در آن قرار دهید در دسترس دیگری هم خواهد بود.