توصیه مدل یادگیری تی‌شکل (شکل حرف انگلیسی ِتی) این است که مثلا برای یک فصل (یا هر مدت کوتاهی) یک موضوع را در سطح و یک موضوع را در عمق یاد بگیرید. برای موضوع عمیق در یکی-دو ماه آینده «تئوری بازی» رو انتخاب کردم. این اواخر دو کتاب درین موضوع گرفته بودم و کنار مانده بودند. در دوره لیسانس مباحثی سطحی درین باره پاس کرده بودم. در دوره ارشد هم به عنوان مستمع آزاد در کلاسهای اقتصاد خرد دکتر محمد دهقانی در دانشگاه تهران شرکت می‌کردم. دکتر دهقانی کتاب مس‌کالل را تدریس می‌کردند که تماما ریاضیاتی و برای من کمی سنگین بود. و راستش همین باعث شد تا کمی از تئوری بازی وحشت کنم. دوست داشتم به تئوری بازی برگردم چون یک تئوری کاربردی در اقتصاد، سیاست، و روابط بین‌الملل و احتمالا رشته‌های دیگری است که همگی مورد توجه‌ام هستند.

برای شروع از فصل 28 کتاب اقتصاد خرد هال‌واریان (ترجمه سیدجواد پورمقیم-نشر نی) که بسیار کوتاه‌ هم هست شروع کردم. فصل پنجم کتاب نظریه‌ها و کاربردهای اقتصاد خرد 2 عباس شاکری را هم دوباره مرور کردم. الآن مشغول کتاب دکتر رخکتی هستم. امیدوارم حوصله کنم. موتورم روشن بماند تا این دو کتاب را هم تمام کنم:

 اول کتاب «نظریه‌ی بازی‌ها»ی محمدحسین رحمتیاستاد دانشکده اقتصاد شریف- (باز هم چاپ نشر نی) و بعد هم کتاب نظریه «بازی‌ها و کاربردهای آن» نوشته قهرمان عبدلی استاد دانشکده اقتصاد تهران (چاپ جهاد دانشگاهی).

ایده‌ی این مدل یادگیری برایم خیلی الهام‌بخش بود تا کسی مثل من که این قدر متفرقه‌خوان هستم و همه‌کاره و هیچ‌کاره‌ام کمی به مطالعات و زندگی‌اش جهت بدهد.